Tema turbūt jau nusibodusi, bet nusprendžiau ir aš parašyti apie tai, kodėl aš įsimylėjau Google+ (punktai surašyti visiškai bet kokia tvarka). Labiausiai tai skirta tiems, kurie dar neišbandė G+. Arba tiems, kurie įsijungė G+ plius ir pagalvojo “ką čia dabar man su juo daryt”. Taigi, kuo G+ plius man patinka labiau už FB, į kurį jau praktiškai nebeužsuku:

1. Švara – po FB makalošės, krūvos visokių grūpsų, aplikeišinų ir dar bala žino ko, įsijungus G+ man tiesiog vaizdelis yra gražesnis.

2. Paprastumas – tai, ko tau gali prireikti yra iškarto pakišama po nosim, nereikia ieškoti tarp milijonų nustatymų. Juokas, bet tik pradėjus naudoti G+ sužinojau apie tai, kad ir FB turi tokias pačias funkcijas (pvz., peržiūrėti, kaip kažkas kitas mato tavo profilį).

3. Mažiau nepageidaujamos info – man žiauriai patinka, kad man niekas neperša informacijos, kurios aš nepageidauju matyti. Čia labiausiai kalbu apie tuos atvejus, kai savo naujienų sraute feisbuke matydavau, ką apie šitą pasaulį galvoja kokio nors pažįstamo sesuo. O matydavau, tikriausiai todėl, kad ji pasirinko postinti draugų dragams, manydama, kad yra baisiai įdomi panikė ir visiems baisiai rūpi. Žodžiu, užknisdavo spaudalioti “nerodyk man šito žmogaus nesąmonių”. Prie to paties turbūt reiktų paminėti ir atvejus, kai tau įmeta į naujienų srautą informaciją, kad tavo pažįstamas pakomentavo po nuotrauka žmogaus, kurio tu nepažįsti.

4. Ratai – jie yra kur kas geriau už FB grupes:
a) jų nereikia ieškoti nei “apsiratinant” su žmogumi, nei vėliau, jeigu nusprendi, kad jį norėtum perkelti, pvz., į ratą “nelįsk man į akis”.
b) junginėdama ratus jaučiuosi lyg skaitydama naujienų portalą pagal rubrikas. Tik rubrikas pasidarau tokias, kokių pati norėjau.
c) su kuo nori dalintis, tą įtrauki į ratus, o kitus gali nugrūsti į ratą “nelįsk man į akis”. Ir tai pastarasis variantas tik tuo atveju, jeigu labai jau reikia, kad tas žmogus matytų, kad yra tavo ratuose, o kaip pavadintas ratas, kuriam jis priskirtas, vis tiek žmogus niekada nesužinos, nes pavadinimus matai tik tu. Kadangi nebėra “draugų” ir “pasiūlymų draugauti”, tai nėra tokio dalyko kaip įsižeidimas, kad nepriėmei žmogaus į savo “draugus”. Žodžiu, semantiškai neįpareigojantis variantas.
d) ratai leidžia neaukojant privatumo plėsti savo akiratį. Pasirinkus “incoming” matai tuos, kurie tave įsidėjo į savo ratus, bet nėra tavo ratuose. Nenori jų matyti, tau neįdomu? Ok, tiesiog niekada neatsidaryk “incoming” ir būsi ramus kaip bitė.

5. Info kokybė – įsijungusi FB kiekvieną sykį užblokuoju po keletą kokių nors testukų šmikikiukų ir ten galiu paskaityti kokių nors asmeninių blevyzgų apie savo draugus. Žinoma, to kažkiek yra ir Pliuse, tačiau jame, bent jau mano ratuose, didžiąją dalį sudaro nuorodos į įdomius straipsnius arba smagius bajeriukus. Bajeriukai ir naudingos nuorodos Pliuse sudaro turbūt tokią pačią dalį, kokią Snukiaknygėje sudaro nuotraukos ir itin asmeninio pobūdžio pasisakymai.

6. Info paieška – man tikrai patinka Pliuso “Sparks’ai”. Čia tai jau tikrai tas pats, kas skaityti naujienų portalą. Tik kad naujienų portalas yra pasaulinis, o rubrikos – tik tos, kurios tave domina.

7. Nėra “sienos” (visiškas privatumas) – žiauriai geras reikalas. Jeigu nori ką nors parašyti vienam ar keliems žmonėms, tiesiog pasirenki dalintis tik su konkrečiais žmonėmis ir niekas dėl to neliūdi. Nepaslaptis, kad daugeliu atveju žmonės FB rašo tiesiai ant sienos, o ne siunčia žinutes, o kas parašyta ant sienos, matoma visiems “draugams”. Ir čia jau gali prasidėti visokie kuriozai, iš serijos “sūneli, o ką reiškia, kad ta mergaitė ant tavo sienos rašė apie…”
Viename straipsnyje skaičiau, kad G+ turinys kokybiškesnis, nes vartotojai jaučia, kad G+ yra viešesnis, todėl labiau galvoja apie tai, kokią informaciją pateikia. Aš tai manau, kad yra atvirkščiai – G+ yra kur kas privatesnis, o turinio kokybę nulemia kontingentas ir vartotojų interesai. Ok, gal nevisai teisinga sakyti, kad G+ yra kur kas privatesnis, nes FB yra daugelis tų pačių funkcijų, todėl pasitaisysiu: Pliuse daug lengviau išsaugoti savo privatumą nesistengiant ir nuolat apie tai negalvojant, be to, privatumas priklauso tik nuo tavęs (kas yra logiška) ir jam neturi visiškai jokios įtakos nesąmones ant tavo “sienos” postinantys kiti žmonės, kurių tu negali kontroliuoti (gali nebent suskubti ištrinti nepageidaujamas žinutes nuo savo sienos).

8. +1 – su šiuo punkteliu gal slidžiau, nes darbas daro įtaką mano mąstymui :) Įmonėms +1 nereiškia nieko labai gero, nes nekuria tokio virusinio efekto, kaip “Like’ai”, bet žvelgiant iš privatumo perspektyvos, tai yra dar vienas kūl dalykas. Kadangi nebėra sienos, yra atskiras tab’as +1, kuriame kiti gali pažiūrėti tavo pripliusuotus linkus už G+ ribų. Tačiau šitas tab’as kitiems automatiškai nėra rodomas – jį rodo tik jeigu pats taip pasirenki redaguodamas savo profilį. Žodžiu, +1 atlieka “approvinu šitą reikalą” funkciją, tačiau turėdami mane kuriame nors iš savo ratų, savo “stream’e” nematysite, pvz., kad man šiandien patiko 12 demotyvacijų. Apskritai, matysite tai tik tokiu atveju, jeigu jums bus įdomu, ką aš veikiu internete  už G+ ribų ir jeigu aš jums leisiu tai pamatyti. Taigi, jeigu ką nors norite ne tiesiog approvinti, o pasidalinti su kitais, tai ir dalinatės, o ne pliusuojat. Taip išvengiama to, kad įsijungus į soc. tinklą matoma tik tai, ką laikino ir komentavo jūsų draugai, o ne tai, kas jus iš tiesų domina.

Juokingiausia, kad galvojau, jog parašysiu trumputį įrašą, o matau, kad pripyliau ištisą litaniją :) Pabaigai smagumas: jeigu įsimylėjote G+, balsuokite čia – reik nurungti feisbuką :))

Besidomintiems migracija iš FB į G+ rekomenduoju:
Kaip persikelti draugus iš FB į G+ (LT)
Kaip įvairiausią stuffą perkelti į G+ (EN)

